Lembaran Segala Nukilan SAYA--

Monday 20 January 2014

Memberi Tanggapan Negatif ....

Ilmu Akhirat yg kekal

Kami menghantar anak-anak kami ke Sekolah Tahfiz untuk mempelajari ilmu Allah. 

Kami ingin anak-anak kami menghafaz Al-Quran untuk mereka menempuhi dugaan Akhir Zaman. 

Kami Ingin anak-anak kami Hafaz Al-Quran supaya Iman mereka teguh dengan Ilmu dari Allah.

Kami Ingin anak-anak kami, yg di amanahkan kepada kami meniti denai untuk ke Syurga Allah

Kami Ingin anak-anak kami, menjadi kebanggan Rasullah yang meninggakan Al-Quran sebagai penunjuk jalan ke dunia Kekal Allah.

Tetapi, mungkin ini juga dugaan buat kami, anak-anak kami diperlakukan dengan tidak sepatutnya oleh orang yang tidak bertanggungjawab. Kami percaya bila seorang Ustaz yang boleh mengajar Al-Quran boleh bertindak dengan waras. 

Tetapi mungkin pengalaman yang perlu anak-anak kami tempuh untuk mendalami Ilmu Allah ini sebegini rupa. Kami redha atas ketentuan Allah. Bukan kami serik untuk hantar anak-anak kami ke Tahfiz, kami tetap akan hantar anak-anak kami ke Tahfiz tetapi kami mahu Ustaz muda itu diberi garis panduang untuk mengajar.

Islam tidak menggunakan cara kekerasan untuk mengajar Ilmu Allah... Kami ambil semua anak-anak kami keluar drp sekolah Tahfiz tersebut sehingga Ustaz Hassan balik daripada Umrah. 

Kepercayaan kami punah ranah dengan Ustaz Muda tersebut. Hingga ke harinie kaki Izz terseliuh kerana Ustaz Muda tersebut menolak daun pintu kemudian bila Izz bersuara sakit Ustaz Muda itu terus menerus tolak daun pintu menghimpit kaki Izz, kesudahannya kaki Izz luka & bengkak terseliuh... 

Ya.. Allah aku terima dugaan & pengalaman yang kau berikan kepada anak aku dengan redha. Tetapi sebagai ibu pada anak ini, aku perlu ambil tindakan supaya anak aku tidak trauma & serik untuk belajar Tahfiz pada masa akan datang.

Tidak kisah anak-anak kami lambat hafaz 1 Al-Quran, kami rela menunggu hingga masa yang sesuai untuk hantar kembali ke sekolah itu, 

Tetapi jika tiada jalan penyelesaian yg diambil oleh pihak pengurusan aku tidak teragak-agak pindahkan anak-anak aku ke sekolah lain. Duit aku boleh cari, keselamatan anak-anak aku tiada galang ganti...

No comments:

Post a Comment